دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

خرید و انتخاب دوربین مداربسته کاری بسیار حساس و سخت است. اینکه چه برندی با چه گارانتی خرید شود، نیازمند اطلاعات در این زمینه است. از طرفی قیمت دوربین مداربسته هم تاثیر گذار است. ما در این مطلب بصورت کامل و جامع در مورد آن صحبت کرده‌ایم. از دست ندهید.

 

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته چیست؟
در مراجع بین المللی از عبارت Closed-Circuit TeleVision با عنوان  “دوربین مداربسته” یاد شده است. در حالت مخفف دوربین مداربسته به انگلیسی CCTV می‌شود. که معنای لغوی آن تلویزیون مداربسته گفته می‌شود. خیلی معنای دلچسبی مطمئنا نیست. در واقع در این سیستم مداربسته، سیگنال و دیتا در یک لوپ بسته بین دوربین مدار بسته، دستگاه ضبط کننده و مانیتور منتقل می‌شود.

 

در بازار ایران نام‌هایی مانند سیستم نظارت تصویری و حفاظت الکترونیک نیز مصطلح است.

 

برای استفاده از بهترین دوربین امنیتی باید با انواع دوربین مدار بسته و کاربرد هر کدام آشنا باشید. سیستم نظارت تصویری در راستای ایجاد امنیت بیشتر هر روز در حال پیشرفت و توسعه است. قابلیت‌های زیادی به آن افزوده شده است. این سوال برای ما مطرح می‌شود که بر چه اساسی می‌توانیم بهترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم. در ادامه به ارائه نکاتی که باید در تهیه دوربین امنیتی به آن توجه نمایید، اشاره می‌نماییم.

 

محل تولد دوربین مداربسته در دنیا کجا بوده است؟

 

محل تولد دوربین مداربسته در دنیا کجا بوده است
محل تولد و تاریخچه‌ی دوربین نظارت تصویری ظاهرا از کشور آلمان بوده است. به نقل از ویکی پدیا : منبع

 

اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان نازی برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته‌است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت “Axis” با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد. این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرد. دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را مهیا می‌کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان‌های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می‌برد. از منظر قضایی نیز تصویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته به عنوان یک مدرک کاملاً معتبر شناسایی می‌شود و می‌توان به راحتی به آن استناد کرد.

انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی

 

انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی

سیستم نظارت تصویری در انواع متفاوتی عرضه می‌شوند. استفاده از هر کدام از آن‌ها متناسب با نیاز شما متفاوت است. برای دسته‌بندی دوربین مدار بسته باید به موارد زیادی توجه نمود.
انواع تکنولوژی دوربین مداربسته کدامند؟

تکنولوژی‌های مختلفی از دوربین مداربسته در بازار وجود دارد. تکنولوژی های آنالوگ HD و تحت شبکه IP. آنالوگ HD شامل زیر مجموعه‌هایی مانند AHD، HDCVI و HDTVI است. تکنولوژی تحت شبکه IP(دیجیتال) ساختار متفاوتی دارد. کیفیت، قیمت، طول عمر و کلی از پارامترهای دیگر از جمله تفاوت‌های این دو نوع تکنولوژی است. در مقاله زیر بصورت کامل در این مورد صحبت شده است.

همه چیز در مورد دوربین مداربسته تحت شبکه IP

به صورت کلی دوربین مدار بسته را از نظر نوع تکنولوژی ساخت به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

دسته اول: دوربین مداربسته آنالوگ

در تکنولوژی آنالوگ ارتباط بین دوربین امنیتی با دستگاه ضبط کننده از طریق یک کابل کواکسیال coaxial cable برقرار می‌شود. به دستگاه رکوردر، دستگاه DVR، XVR یا UVR نیز گفته می‌شود. در پشت این دستگاه‌ها تعدادی ورودی BNC وجود دارد.

دسته دوم: دوربین مداربسته تحت شبکه

در تکنولوژی دیجیتال ارتباط بین دوربین امنیتی با دستگاه ضبط کننده از طریق یک کابل شبکه Network cable برقرار می‌شود. به دستگاه ذخیره ساز، دستگاته NVR گفته می‌شود. در پشت این دستگاه‌ها حداقل یک عدد پورت LAN وجود دارد.

 

دوربین وای فای یا دوربین مداربسته بیسیم در این دسته قرار می‌گیرد.(برایتون)

 

انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهر کیس بدنه

انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهر کیس بدنه

از نظر شکل ظاهری بدنه دوربین، می‌توانیم 4 نوع کیس را خدمتتان معرفی کنیم:

نوع اول: دوربین مداربسته دام | بهترین دوربین مداربسته برای منزل

دوربین نظارتی دام، بهتر است در فضای داخلی یا Indoor نصب شود. هرچند در برخی مواقع در فضای بیرونی نیز نصب می‌شود. دوربین Dome یا گنبدی شکل رزولوشن‌های متفاوتی از 2 تا 12 مگاپیکسلی دارد. نوعی از دوربین های دام هستند که نسبت به ضربه، بسیار مقاوم هستند. به این دوربین ها “وندال” گفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی مطلب زیر، بصورت کامل اطلاعات خود را در زمینه‌ی دوربین دام افزایش دهید:

همه چیز در مورد دوربین مداربسته دام

نوع دوم: دوربین مداربسته بالت(بولت)

دوربین نظارتی بولت، بهتر است در فضای بیرونی Outdoor نصب شود. هر چند در برخی مواقع در فضای داخلی نیز نصب می‌شود. دوربین بالت یا بولت Bullet که استوانه‌ای نیز مرسوم است از 2 تا 12 مگاپیکسلی استفاده می‌شود. به خاطر نوع کیس این دوربین، شما دغدغه‌ی بارش باران و برف روی این مدل دوربین‌ها را ندارید. روی دکمه زیر کلیک کنید تا اطلاعات بیشتر را بتوانید داشته باشید:

همه چیز در مورد دوربین مداربسته بالت یا بولت

نوع سوم: دوربین مداربسته اسپیددام(PTZ یا چرخشی)

دوربین مداربسته PTZ یک نوع دوربین چرخشی 360 درجه ای است. که می‌تواند در سه حالت PAN به معنای چرخش افقی، Tilt به معنای چرخش عمودی و Zoom به معنای زوم روی سوژه استفاده شود. مطمئنا هزینه‌ی این مدل دوربین ها به نسبت سایر کیس ها بیشتر است. از طرفی ارزش واقعی آن زمانی مشخص خواهد شد که شما یک اپراتور برای کنترل این دوربین داشته باشید. در صورتی که علاقه‌مند به توضیحات تکمیلی در مورد این مدل هستید، روی دکمه زیر کلیک نمایید:

همه چیز در مورد دوربین اسپیددام چرخشی PTZ

نوع چهارم: دوربین مداربسته صنعتی(باکس)

دوربین مداربسته باکس یا صنعتی مدلی هست که در حال حاضر کمتر استفاده می‌شود. اما در سال‌های نه‌چندان دور، بخصوص سازمان‌های دولتی از آن نصب می‌کردند. یکی از معایب این مدل دوربین‌ها، که سبب شد در ادامه کمتر مورد توجه بازار قرار بگیرد، نداشتن دید در شب IR است. لنز روی این دوربین‌های باکس، بصورت مجزا از بدنه خود دوربین است. برخی مواقع این لنز همراه دوربین نبوده و باید مجزا خریداری بشود.

نوع پنجم: دوربین مداربسته لامپی

نوشتن در مورد دوربین مداربسته لامپی برای من بسیار سخت هست. چرا؟ آیا نصب سختی دارد؟ آیا تنظیمات سختی دارد؟

جواب تمام این سوالات منفی است.

کاملا مشابه به نصب یک لامپ معمولی و پیپچاندن در سرپیچ مخصوصش، به سادگی نصب خواهد شد. کاملا ساده نیز قابل تنظیم هست. امیدوارم درجاهای مناسب نصب شود…

نوع ششم: دوربین مداربسته سیم کارت خور

دوربین مداربسته سیم کارت خور یکی از محصولاتی هست که اصولا توسط کمپانی‌های بزرگ دنیا تولید نمی‌شود. در این مدل دوربین ها همانطور که از نامشان مشخص هست یک سیم کارت از اپراتورهای مختلف با سرعت های مختلف در اسلات دوربین قرار می‌گیرد. دوربین به اینترنت وصل شده و توسط یک نرم افزار که روی گوشی موبایل ریخته شده است، قابل کنترل و تنظیم شدن هست.

نوع هفتم: دوربین مداربسته رم خور

دوربین مداربسته رم خور همانطور که از نامش پیداست، یک اسلات حافظه SD Card دارد. در این اسلات رم قرار گرفته و تصاویر ضبط شده به جای اینکه روی هارد دستگاه ضبط کننده ذخیره شود، روی این رم رکورد خواهد شد.

آموزش راه اندازی دوربین وای فای 64 گیگ

نوع هشتم: دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته مخفی یکی دیگر از انواع دوربین های نظارتی هست. در این سال‌ها بارها استفاده از این نوع دوربین‌ها ممنوع شد. حتی کسی که این محصولات را نصب هم می‌کرد، مجرم شناخته می‌شد.

نوع نهم: دوربین مداربسته چشم ماهی(فیش آی – Fisheye)

فیش آی یا چشم ماهی نوعی از دوربین مداربسته است که در بازار دیده می‌شود. این مدل دوربین ها در دو دسته دیده می‌شوند. یکی دوربین‌های Fisheyeای که تولید کمپانی‌های برتر دنیا هستند و اصولا رزولوشون های بالاتر از 4 مگاپیکسلی دارند. یک دسته دیگر هم تولیدات این چند سال اخیر شرکت‌های چینی هستند که با رزولوشن‌های متفاوتی وارد بازار شده‌اند.

زاویه دید این دوربین 360 درجه است. و اصولا باید در جایی نصب شود که این زاویه دید قابل توجه باشد. فرضا زیر یک سقفی که ارتفاع آن استاندارد روبه بالا است. یا روی دیواری که حداقل زاویه دید 180 درجه‌ای بدون مانع در آن باشد.

نوع دهم: دوربین مداربسته پانوراما(Panoramic)

دوربین پانوراما یا پانورومیک، یک مدل دوربین چند سنسوری(Multi-Sensor) است. یعنی شما یک عدد دوربین مداربسته نصب کرده‌اید. ولی چندین لنز و چندین سنسور برای دیدن در تمامی جهات دارید. در اکثر این مدل محصولات شما علاوه بر چندین لنز فیکس، یک دوربین مداربسته PTZ هم در وسط دارید.

علاوه بر کیس، وزن و عملکرد این دوربین ها نیز متفاوت است. کاربری آن اصولا در فضای بیرونی و با ارتفاع مناسب است.

در ایستگاه مترو چهارراه ولی عصر یکی از این نمونه دوربین های نظارتی نصب شده است.

نوع یازدهم: دوربین مداربسته پین هول(Pinhole)

دوربین مدار بسته پین هول یک دوربین کوچکی هست که کاربری خاص دارد. ابعاد آن کوچک هست و به همین دلیل در نقاطی که نیاز به نصب دوربین کوچک دارند، مناسب هست. در واقع حالتی از یک دوربین مخفی. تکنولوژِی های این محصولات بصورت تحت شبکه IP و HD تولید می‌شود.

انواع دوربین مداربسته از نظر لنز

بعد از ورود نور به داخل دوربین امنیتی، لنز اولین عنصری هست که آن‌را دریافت می‌کند. این جز استوانه‌ای شکل وظیفه‌ی تجمیع نورهای ورودی را دارد. همانطور که می‌دانیم لنز از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است.

  • نوع لنز (Lens Type)
  •  نوع اتصال لنز به دوربین مداربسته(Mount Type)
  •  فاصله کانونی لنز(Focal Length)
  • دریچه دیافراگم(Max. Aperture)
  •  زاویه دید(Angle of View)
  • زوم اپتیکالی(Optical Zoom)
  • کنترل فوکوس(Focus Control)
  • پارامترهای دوری دیتنس(DORI Distance)

تنها برخی از پارامترهای موجود در لنز دوربین مداربسته هستند. روی دکمه زیر کلیک نمایید و تمام این ویژگی‌ها مطالعه نمایید:

مطالعه مقاله کامل انواع لنز دوربین مداربسته

بر اساس لنزی که روی دوربین و قبل از برد دوربین قرار دارد، می‌توانیم سه نوع کلی زیر را نام ببریم:

نوع اول: لنز ثابت یا فیکس(Fix)

لنز فیکس دوربین مداربسته، دارای فاصله کانونی ثابت است. فاصله کانونی در واقع فاصله‌ی بین سنسور تصویر تا لنز است. واحد آن میلی متر است که با mm در کاتالوگ(دیتاشیت) محصولات مشخص است. اعداد فاصله کانونی شامل 2.8mm، 3.6mm، 4mm، 6mm و … است.

همانطور که می‌دانیم عدد ثابت فاصله کانونی به معنای زاویه دید ثابت است. فرضا یک دوربین مداربسته با لنز 3.6 میلی متر دارای زاویه دید حدود 75 تا 80 درجه است. حال هرچه این عدد فاصله بیشتر شود، زاویه دید بسته‌تر می‌شود.

می‌خواهم اطلاعات بیشتر در مورد لنز فیکس داشته باشم.

نوع دوم: لنز متغیر موتورایز(lens motorized)

لنز موتورایز یا متغیر قابل تنظیم، این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید متناسب با پروژه‌ای که در حال اجرای آن هستید، تصمیم بگیرید. فرضا در یک نقطه نیاز به زاویه‌ی واید(باز) یا تله(بسته‌تر) دارید. با استفاده از دوربین مداربسته با لنز موتورایز این کار به سادگی انجام خواهد شد. حال این باز یا بسته بودن زوایا، با اعداد فاصله کانونی مشخص می‌شود. لنز موتوردار یا موتورایز با 2 عدد بر حسب mm شناخته می‌شود.

فرضا لنز موتورایز 2.8 به 12 میلی‌متر. یعنی این دوربین زاویه دیدش از حدود 30 تا 110 درجه هست. اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

دوربین مداربسته با لنز موتورایز چیست؟

نوع سوم: لنز متغیر وریفوکال(lens varifocal)

این نوع لنز بسیار شبیه به لنز موتورایز است. یعنی شامل دو عدد فاصله کانونی با زاوایای قابل تنظیم است. مصرف این لنزها در گذشته خیلی بیشتر از لنز موتورایز است. اما در حال حاضر مصرف و کاربرد لنز موتورایز بیشتر از لنز وری فوکال است. علت آن به تفاوت این دو برمی‌گردد. در لنز موتورایز شما می‌توانید از کنار دستگاه NVR و منوهای آن، به تنظیم زاویه بپردازید. در حالی که در دوربین مداربسته لنز وری فوکال، باید در کنار خود دوربین باشید.

حال با پیچ‌هایی که روی لنز هستند، به تنظیم زوم فوکوس و تله وایدی تصویر دوربین پرداخت.

دوربین مداربسته با لنز وری فوکال چیست؟

قیمت دوربین مدار بسته |  قیمت دوربین مداربسته

قیمت دوربین مدار بسته
نکته دیگری که در خرید تجهیزات مداربسته باید به آن توجه نمایید قیمت دوربین مدار بسته است. برخی از دوربین‌ها فقط به دلیل اینکه بعنوان برند شناخته می‌شوند با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسند. در صورتی‌که با خرید دوربین‌های مداربسته ساخت ایران می‌توانید علاوه بر دریافت کیفیت عالی از قیمت مناسب نیز برخوردار باشید. برای دریافت لیست قیمت محصولات برایتون از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

رزولوشن و کیفیت دوربین مداربسته چیست؟

رزولوشن و کیفیت دوربین مداربسته

 

یکی دیگر از نکاتی که قبل از اقدام به خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه نمود، کیفیت دوربین مدار بسته است. کیفیت یک دوربین مدار بسته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در حال نصب و دریافت انتقال تصویر سیستم نظارت تصویری هستید. هرچه قدر سرعت انتقال تصویر بالاتر و کیفیت تصویر واضح‌تر باشد، شرایط بهتری را برای شما فراهم می‌نماید. به همین دلیل است که استفاده از یک سرور داخلی برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته بسیار اهمیت دارد.

حتما توجه نمایید از شرکتی محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید، که دارای خدمات پس از فروش نیز باشد. تا در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالی، شرکت پاسخگوی شما باشد.

تا سال‌های نه چندان دور، ما دوربین‌هایی با کیفیت‌هایی آنالوگ نصب می‌شد. یعنی دوربین‌هایی به زور کیفتشان به 0.5 مگاپیکسل می‌رسید. مطمئنا خیلی از جزییات تصویر در این حالت از بین می‌رفت. در سال‌های اخیر رزولوشن‌هایی با واحد مگاپیسکل برای دوربین‌های HD و IP در بازار زیاد شدند. کیفیت تصویر در این حالت حرف اول را می‌زند.

حالا به سادگی می‌توان کیفیت‌های بالا را بر بستر کابل کواکسیال منتقل کرد. بهتر است برای دریافت کامل اطلاعات مقاله‌ی زیر را مطالعه نمایید:

رزولوشن و کیفیت تصویر چیست؟

لیست رزولوشن یا کیفیت دوربین های مداربسته

 

 

ردیفرزولوشن بر حسب مگاپیکسل(MP)ابعاد
11MP (HD)720*1280
22MP (Full HD)1080*1920
33MP1536*2048
44MP1440*2560
55MP1920*2536
68MP2160*3840

 

راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته
یکی از سخت‌ترین کارهایی که شما با آن مواجه هستید، خرید دوربین امنیتی است. در حال حاضر برندهای مختلفی با نام‌ها و گارانتی‌های مختلف در بازار نظارت تصویری ایران فعالیت دارند. هر فروشنده‌ای حتی اگر تازه‌کار نیز باشد، از محصولش دفاع کرده و ادعای گارانتی طولانی مدت را می‌دهد.

در صورتی‌که در هنگام خرید دوربین نظارتی از یک فروشگاه باید تمامی مسائل و نکات را کامل رعایت کرد. به نکات زیر دقت کنید:

می‌خواهم تمامی نکات خرید دوربین مداربسته را بدانم

خرید آنلاین دوربین مدار بسته | فروشگاه دوربین مداربسته

 

برای خرید و پخش عمده دوربین مدار بسته می‌توانید لیست قیمت محصولات را از اینجا دریافت نمایید. و مشاوره رایگان را در خصوص انواع دوربین نظارت تصویری داشته باشید. پس از دریافت مشاوره می‌توانید از سایت دوربین بازار فرایند خرید خود را انجام دهید. همچنین اگر قصد خرید به صورت عمده را دارید، می‌توانید از صفحه خرید عمده سایت دوربین بازار فرم را تکمیل نمایید و درخواست خود را ارسال نمایید.

با توجه به مباحثی که مطرح گردید بهترین دوربین مدار بسته، دوربینی است که پاسخگوی نیاز شما باشد. و با کیفیت بالا در انتقال تصاویر و در عین حال قیمت مناسب عرضه شود. دوربین مداربسته برایتون یک دوربین ساخت ایران با سرور انتقال تصویر داخلی است که توانسته است مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گیرد.

زیرا با کیفیت بالا در وضوح تصویر و قیمت مناسب در رتبه بهترین دوربین‌های مداربسته قرار می‌گیرد. به این مورد حتما توجه نمایید که برای انتخاب یک دوربین مدار بسته مناسب، بیشتر از هر چیزی باید به نیاز خود توجه نمایید. زیرا بسته به نیاز شما انتخاب شما متفاوت خواهد بود.

 

قبل از خرید دوربین مداربسته، بهتر است بدانیم

 

خیلی خوب است که شما قبل از خرید و نصب دوربین، یک تصویر سازی ذهنی در نقطه‌ای که قصد دارید دوربین نصب کنید، داشته باشید. تصاویر پایین به شما کمک می‌کند تا نیازها و خواسته‌های خود را از خرید دوربین، شفاف‌تر در نظر بگیرید. گاهی ما توقع بالایی از نصب یک دوربین داریم. اینکه با نصب فرضا یک دوربین در جلوی درب خانه‌، می‌توانیم چهره‌ی افرادی که عبور کرده‌اند یا پلاک‌های خودرویی که عبور کرده‌اند و … را همگی داشته باشند.

مرحله طراحی مطمئنا وظیفه‌ی مجری پروژه(نصاب دوربین) هست. ولی بهتر است ما هم دید کلی قبل از خرید داشته باشیم. در تصاویر زیر یک دوربین با کیفیت 2MP و فاصله کانونی 3.6mm در فاصله 10 متری از یک شخص نصب شده است. (این نکته را در نظر بگیرید که تصاویر کلی هستند)

استانداردهای محیطی یا درجه حفاظتی دوربین‌های مداربسته

استانداردهای محیطی یا درجه حفاظتی دوربین‌های مداربسته
یکی از استانداردهای محیطی(Environmental) برای نصب تجهیزات نظارت تصویری، Ingress Protection یا درجه حفاظتی است. فرض کنید قصد داریم تا دوربین مداربسته نظارتی را در محیط بیرون نصب کنیم. پس باید بدترین شرایط مانند بارش باران و برف و گردوغبار را در نظر بگیریم.

کمپانی‌های تولید دوربین امنیتی، از استانداردی پیروی می‌کنند، بنام IP. این استاندارد از دو عدد در جلوی آن تشکیل شده است. عدد اول بعنوان میزان مقاوت در برابر نفوذ مایعات و عدد دوم بعنوان نفوذپذیری در برابر نفوذ مایعات شناخته می‌شود. هر چقدر این اعداد بالاتر باشند، مقاومت بیشتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب درست یک محصول در حین خرید به شما پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را مطالعه نمایید:

درجه حفاظتی دوربین‌های مداربسته چیست؟

قابلیت تکنولوژی POE دوربین های نظارتی امنیتی

قابلیت تکنولوژی POE دوربین های نظارتی امنیتی

تکنولوژِی POE – Power over Ethernet یکی از قابلیت‌های کاربردی در پروژه‌های نظارت تصویری است. شما با این ویژگی می‌توانید برق و دیتای خود را از طریق یک کابل شبکه – LAN – از سوییچ شبکه به سمت دوربین مداربسته ارسال کنید. حتی در برخی از NVR هایی که پورت‌های شبکه روی خود دستگاه NVR قرار دارد، نیازی به سوییچ شبکه نیست. یعنی وظیفه سوییچ شبکه را خود NVR انجام می‌دهد.

صحبت در مورد دوربین POE زیاد هست. شما می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر مقاله کامل آنرا مطالعه نمایید.

می‌خواهم اطلاعات بیشتری در مورد POE بدانم

استاندارد ONVIF آنویف در نظارت تصویری

استاندارد ONVIF آنویف در نظارت تصویری
Onvif یک پروتکل استاندارد صنعتی در سراسر جهان است. که در ارتباطات بین دوربین‌های تحت شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. یعنی شما در یک پروژه اگر قصد استفاده از چندین برند متفاوت را داشته باشید(به هیچ وجه این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم)، یکی از مواردی که باید بررسی کنید، آنویف بودن محصولات است.

آنویف ارتباط دهنده‌ی برندهای صنعت هست. که دارای پروتوکل‌های مختلفی است. با کلیک روی دکمه زیر این مورد را کامل بخوانید:

استاندارد آنویف ONVIF در محصولات تحت شبکه

تصویر شب رنگی برای دیدن جزییات بیشتر

تصویر شب رنگی برای دیدن جزییات بیشتر

از روز اولی که دوربین امنیتی نصب شد، یکی از معضلات همیشگی، داشتن تصویر شب مناسب بوده است. همیشه در تاریکی شب جرایم بیشتر رخ می‌دهد. با داشتن تصویر ضبط شده، کمی اوضاع بهتر می‌شود، ولی هنوز هم با داشتن تصویر سیاه سفید در تشخیص مشکل وجود دارد. شاید در خیلی از مواقع با داشتن تصویر سیاه سفید، هیچ گره‌ای از کارفرما باز نشود.

تا این‌که دوربین‌ها به لطف سنسور و LEDهاشون تونستند، تصاویر سیاه سفید را به رنگی تبدیل کنند. کم‌کم دوربین‌های مداربسته رنگی روی بورس شدند. حالا در تاریکی شب تصویر رنگی هست. جزییات بیشتری به نسبت حالت قبل مشخص هست. ولی انتظار زیادی هم نباید از آن داشته باشیم.

در ادامه شما می‌توانید بصورت کامل با تکنولوژی وارم لایت بیشتر Warm Light آشنا شوید:

می‌خواهم اطلاعاتم را در مورد دوربین وارم لایت بیشتر کنم

فرمت فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته

فرمت فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته
با افزایش کیفیت دوربین های مداربسته در سال‌های اخیر، میزان حجم ارسالی دیتاهای نظارتی بیش از پیش شده است. رزولوشن‌های مختلف باید بستری داشته باشند که تمام دیتای آن‌ها بتواند منتقل شود. مطمئنا اگر با همان روال سابق این کار انجام شود، امکان‌پذیر نیست. یعنی حتما باید تصاویر قبل از ارسال کم‌حجم شوند. در این‌صورت می‌توان انتظار ذخیره‌سازی و پهنای باند بهینه‌تر را داشته باشیم. فرمت های فشرده سازی H.264، H.265، H.265 + و ….

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرمت فشرده سازی تصویر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

فرمت فشرده سازی دوربین مداربسته چیست؟

انواع زوم در دوربین های مداربسته

انواع زوم در دوربین های مداربسته
گاهی اوقات با نصب دوربین مداربسته انتظار داریم، تمام جزییات تصویر قابل بررسی باشد. به همین دلیل سریعا تصویر را زوم می‌کنیم. زوم روی سوژه مورد نظر. حال در برخی مواقع زوم شدن روی سوژه ما را به خواسته‌ی خود می‌رساند. گاهی هم خیر. گاهی کیفیت تصویر تغییری نمی‌کند و گاهی هم تصویر افتضاح می‌شود و حالت رنجه شدن به خود می‌گیرد. خب این مطلوب ما نیست.

در مطلب زیر ما بصورت کامل به بررسی انواع زوم در دوربین های مداربسته پرداخته‌ایم.

انواع زوم در دوربین مداربسته

گارانتی دوربین مداربسته، تعمیرات و خدمات پس از فروش

Guarantee
خرید دوربین مداربسته هرچقدر هم که کاری سخت باشد، استرس بعد از نصب آن بیشتر است. چرا؟ چون در صورتی‌که شرکت ارائه کننده آن، بعد از مدتی به هر دلیلی خدمات ندهد(جمع کند و برود، قطعه برای گارانتی نداشته باشد، سابقه کوتاهی داشته باشد و …)، درست کردن دوربین و سوال داشتن، کاری سخت با تجربه‌ی خریدی افتضاح خواهد داشت.

چون هم پول شما رفته است و هم اعتماد شما

در هنگام خرید دوربین مداربسته به سابقه و عملکرد آن شرکت دقت داشته باشید.

 

4 راهکار برای جلوگیری از پدیده مه گرفتگی دوربین مداربسته

 

دوربین های مداربسته زیادی تحت عنوان برندهای مختلف در طول سال‌های متمادی وارد بازار شده است. همین امر باعث شده است که خریدار در ابتدای امر خرید دچار ابهام شود. برای خرید بهترین دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری باید به موارد زیادی توجه نمایید، از جمله این موارد شامل موارد زیر است:

  • برند دوربین مدار بسته
  • انواع دوربین مدار بسته
  • قیمت دوربین مدار بسته
  • کیفیت دوربین مدار بسته

 

20 مورد کاربرد دوربین مداربسته

 

در حال حاضر هر نقطه‌ای از شهر را نگاهی بیندازیم، عموما یک دوربین مداربسته خودنمایی می‌کند. مغازه‎‌های کوچک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی، پاساژهای سطح شهر، ساختمان‌های مسکونی، خیابان‌های شهر، جاده‌های بیرون شهری، پمپ بنزین‌ها و …

در ادامه چند مورد از کاربردهای دوربین مداربسته را برای شما می‌آورم:

  1. کاربرد دوربین مداربسته در مجتمع آپاراتمانی
  2. کاربرد دوربین مداربسته در صنعت
  3. کاربرد دوربین مداربسته در کنترل ترافیک
  4. کاربرد دوربین مداربسته در نظارت پارکینگی
  5. کاربرد دوربین مداربسته در مکان های عمومی
  6. کاربرد دوربین مداربسته در مکان های تاریخی
  7. کاربرد دوربین مداربسته در مراکز درمانی و بیمارستان ها
  8. کاربرد دوربین مداربسته خودرویی
  9. کاربرد دوربین مداربسته در مدارس
  10. کاربرد دوربین مداربسته در مکان های ورزشی
  11. کاربرد دوربین مداربسته در فروشگاه ها
  12. کاربرد دوربین مداربسته  در متروها
  13. کاربرد دوربین مداربسته در فرودگاه ها
  14. کاربرد دوربین مداربسته در نظارت بر کودکان
  15. کاربرد دوربین مداربسته در نظارت بر سالمندان
  16. کاربرد دوربین مداربسته در نظارت بر حیوانات
  17. کاربرد دوربین مداربسته محیط داخلی شرکت ها
  18. کاربرد دوربین مداربسته در بانک ها
  19. کاربرد دوربین مداربسته در فروشگاه های زنجیره ای
  20. کاربرد دوربین مداربسته در بنادر دریایی

اجزای دوربین مداربسته

یک دوربین مداربسته از هر نوع و با هر تکنولوژی، از یک سری اجزای اصلی ساخته شده است. این اجزا در کنار یکدیگر، وظیفه تولید تصویر مطلوب برای نظارت و کنترل بر مکان‌ها و سوژه‌ها را دارد.

  • لنز دوربین مداربسته Lens
  • فیلتر قطع کننده مکانیکی(آی آر کات) IR-CUT
  • سنسور تصویر Image Sensor
  • برد Board
  • پیچ و اسپیسر
  • سیم و کابل تصویر و برق
  • هوزینگ دوربین(کیس دوربین)
  • برد IR LED
  • کابل OSD منو
ramtin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *