دوربین مداربسته دام چیست؟

Dome-Camera

دوربین مداربسته دام چیست؟

یکی از ویژگی های محسوس بین دوربین‌های مداربسته شکل ظاهری آنهاست که بر زاویه دید و نحوه کارکرد و کاربرد هر کدام تاثیر می‌گذارد. دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری به دوربین مداربسته دام، دوربین مداربسته بولت، دوربین اسپید دام، دوربین مداربسته کوچک رو میزی و… تقسیم می‌شود.

دوربین مداربسته دام را به دلیل شکل ظاهری آن گنبدی نیز می‌نامند. محفظه محرمانه گنبدی شکل این دوربین می‌تواند جهتی را که دوربین روی آن زوم است، پنهان کند و این امر باعث می‌شود در مکان‌های تحت نظارت، مانع از سرقت شود زیرا فرد سارق نمی‌تواند جهت دوربین را تشخیص دهد و به دلیل داشتن این محفظه امکان تغییر زاویه دوربین برای سایر افراد مشکل است. برای آشنایی با بهترین مارک دوربین مداربسته دام، قیمت و مشخصات خرید آن تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام یا گنبدی را می‌توان در دسته‌های مختلفی مشاهده نمود. اگر قصد داشته باشید در خرید دوربین مداربسته به تکنولوژی آن دقت نمایید، بین دوربین مداربسته دام تحت شبکه یا دوربین مداربسته دام آنالوگ حق انتخاب دارید. همچنین اگر در انتخاب دوربین، نوع لنز آن برای شما اهمیت داشته باشد، می‌توانید دوربین دام را با لنز ثابت، وریفوکال یا موتورایز انتخاب نمایید. از نظر جنس بدنه نیز می‌توان دوربین دام را به دو دسته دوربین دام فلزی یا دوربین دام پلاستیکی تقسیم نمود که در ادامه به بررسی هر کدام از این دو مورد می‌پردازیم.

دوربین دام فلزی

مسلما دوربین دام فلزی مزیت بیشتری را برای شما فراهم می‌نماید زیرا در برابر عوامل محیطی مقاومت بیشتری را نشان می‌دهد و از درجه محافظت بالاتری برخوردار است. برای اینکه بتوان در محیط‌های خارجی از دوربین مداربسته دام استفاده نمود باید دوربین دام فلزی را انتخاب نمود. از نظر قیمت نیز دوربین مداربسته دام فلزی بیشتر از پلاستیکی است.

دوربین دام پلاستیکی

دوربین دام پلاستیکی نیز یکی دیگه از انواع دوربین دام است و بسیاری از پروژه کارانی که قصد ندارند هزینه زیادی را صرف کنند و قصد دارند دوربین را در فضای داخلی نصب نمایند، از این نوع دوربین استفاده می‌کنند. زیرا هم پاسخگوی نیاز آنهاست و هم هزینه پایین‌تری را پرداخت می‌کنند. دوربین مداربسته دام برایتون به دلیل استفاده از مواد مرغوب، محصولی با کیفیت را ارائه می‌دهد. علاوه بر کیفیت جنس بدنه دوربین سرعت انتقال تصویر دوربین مداربسته برایتون بی نظیر است زیرا با راه اندازی سرور اختصاصی داخلی بدون هیچگونه اختلالی با هزینه بسیار مقرون به صرفه فعال است.

قیمت دوربین مداربسته دام

قیمت انواع دوربین مداربسته بسته به برندهای مختلف، تکنولوژی دوربین، قدرت رزولوشن و کیفیت تصویر و… متفاوت است. اکثر برندهای دنیا این نوع دوربین را به دلیل شرایط وارداتی بودن محصول با قیمت‌های گزافی ارائه می‌دهند، در صورتی که دوربین بازار کلیه محصولات خود را به دلیل تولید داخلی و اختصاصی به قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند.

ویژگی دوربین مداربسته دام

به دوربین‌های دام دوربین گنبدی یا سقفی نیز می‌گویند. شکل ظاهری این نوع دوربین به گونه‌ای است که بهترین مکان برای نصب آن سقف است و به همین دلیل است که به نام دوربین سقفی شناخته می‌شود. نوع کارایی آن بسته به اینکه با چه لنزی انتخاب شود، متفاوت است. دوربین مداربسته دام با لنز موتورایز بهترین نوع این سبک از دوربین است زیرا کارایی و شرایط آسانی را برای کاربر فراهم می‌نماید. همچنین دوربین های Dome را بر اساس تکنولوژی می‌توان، انتخاب نمود که دوربین مداربسته دام تحت شبکه مناسب است یا دوربین مداربسته دام آنالوگ برای شما مناسب است. دوربین مداربسته دام تحت شبکه به دلیل اینکه برای برق رسانی به دوربین و اتصال آن به شبکه به یک کابل اترنت نیاز دارد و همچنین اکثر ساختمان‌ها دارای پورت‌های اترنت هستند، به راحتی می‌توانید دوربین های گنبدی POE را بدون نیاز به نصب سیم کشی اضافی، راه اندازی کنید.

مزایای دوربین مداربسته دام

قبل از خرید انواع دوربین مداربسته باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بدانید. دوربین مداربسته دام نقاط قوت بسیاری دارد. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاوم در برابر استفاده نادرست یا خرابکاری عمدی انسان
  • درجه حفاظت بالا و مقاوت در برابر جریان آب و هوا
  • وضوح تصویر بالاتر نسبت به سایر دوربین‌ها
  • پوشش موقعیت گسترده‌تر و میدان دید وسیع نسبت به دوربین مداربسته بولت

معایب دوربین مداربسته دام

آگاه بودن از معایب انواع دوربین مداربسته می‌تواند خرید امنی را برای شما فراهم نماید. دوربین مداربسته دام با وجود مزایایی که دارد در برخی مواقع می‌تواند معایبی نیز برای پروژه شما داشته باشد. از معایب این نوع دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رنج محدود شده: دوربین های گنبدی گزینه مناسبی برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا و فیلم از سوژه‌ها در فاصله دور نیستند.
  • کثیف شدن لنز دوربین دام خیلی بیشتر از دوربین بولت است و برای دریافت تصاویری شفاف، نیاز به تمیز کاری به صورت مدام دارید.
  • انعطاف پذیری کم‌تر دوربین دام در مقابل دوربین مداربسته بولت

بهترین مکان برای استفاده از دوربین دام

زمانی که قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، باید بدانید دوربین را برای نظارت در چه مکانی می‌خواهید. در انتخاب دوربین مداربسته به مکان موردنظر خود برای نصب دوربین باید قبل از خرید توجه نمایید. یکی از مشکلات دوربین مداربسته دام این است که در هر مکانی نمی‌توان از آن استفاده کرد. به دلیل شکل ظاهری این نوع دوربین بیشتر برای نظارت در محیط داخلی استفاده می‌شود. البته برخی از دوربین های مداربسته دام برایتون به گونه ای طراحی شده است که می‌توان از آن برای فضای خارجی نیز استفاده کرد.

سهولت نصب این نوع دوربین پروژه کاران زیادی را مجذوب ساخته است و ممکن است اکثر پروژه کاران حتی در محیط های خارجی نیز از این دوربین استفاده نمایند. ولی توصیه می‌کنیم حتی اگر در محیط‌های خارجی از این نوع دوربین استفاده می‌کنید به این نکته توجه کنید که دوربین دام برای ضبط تصاویر در فاصله دور مناسب نیست. البته تیم تحقیق و توسعه شرکت دوربین بازار سعی نموده این مشکل را برطرف نماید و بهترین راهکار را برای دوربین مداربسته دام برایتون ارائه دهد.

هنگام خرید دوربین دام به چه مواردی باید توجه نمود؟

برای خرید دوربین مداربسته دام به نکات بسیاری باید توجه نمایید. برخی از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه نمایید، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • رزولوشن و وضوح بالای دوربین مداربسته دام
  • درجه حفاظت دوربین مداربسته دام در برابر فشار زیاد آب و گرد و غبار
  • جنس دوربین مداربسته مناسب با فضایی که در اختیار دارید
  • تکنولوژی دوربین مداربسته مناسب با نیاز شما
  • امکانات لنز دوربین مداربسته دام از راه دور
  • مجهز به قابلیت مادون قرمز برای فاصله مورد نیاز

سرور انتقال تصویر داخلی

تمام این موارد بسته به محیطی که شما در نظر دارید تحت نظارت خود قرار دهید، متفاوت است اما توجه به سرور انتقال تصویر دوربین مداربسته امری حیاتی است زیرا شما تنها زمانی می‌توانید از یک دوربین استفاده نمایید که سیستم انتقال تصویر آن بدون هیچگونه قطعی با سرعت بالا تصاویر دوربین را به شما ارائه دهد. دوربین مداربسته برایتون به دلیل استفاده از سرور اختصاصی در ایران بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود زیرا مزایای زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین مارک دوربین مداربسته دام

در تمام برندهای دنیا شما می‌توانید دوربین مداربسته دام را مشاهده نمایید ولی تعداد کمی از آنها دوربین مداربسته دام را با کیفیتی عالی و قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. اکثر برندهای موجود دوربین مداربسته دام را به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه می‌کنند، در صورتی که دوربین مداربسته دام برایتون به دلیل تولید ساخت ایران با کیفیتی بی نظیر و قیمتی مناسب عرضه می‌شود. موضوع انتقال تصاویر دوربین مداربسته و سرعت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع دوربین مداربسته برایتون به دلیل وجود سیستم انتقال تصویر داخلی P2P مزایای زیادی را برای کاربران فراهم نموده است. سیستم انتقال تصویر داخلی برایتون بدون هیچگونه قطعی، در سراسر کشور با سرعت بالا و هزینه بسیار پایین به دلیل استفاده از اینترنت داخلی، محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

تفاوت دوربین دام با اسپید دام

نسل جدیدی از دوربین‌ های دام، دوربین‌ های اسپید دام هستن که قدرت پردازش بسیار بالاتری را نسبت به دوربین دام ارائه می‌دهند. از دوربین اسپید دام معمولا در فضاهای باز برای تحت پوشش قرار دادن نظارت گسترده استفاده می‌کنند. لنز دوربین اسپید دام معمولا با رزولوشن بسیار بالاتر و قابلیت موتورایز طراحی شده است. البته هزینه آن نیز بسیار بالاتر از دوربین دام است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین اسپید دام به لینک این صفحه مراجعه نمایید.

 

ramtin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *