دوربین مداربسته بولت چیست؟

bullet cctv

دوربین مداربسته بولت چیست؟

دوربین مداربسته بولت یا گلوگه‌ ای یک نوع از دوربین مداربسته است که می‌توان در محیط‌های داخلی و خارجی از آن استفاده نمود. ولی طراحی این دوربین برای استفاده در فضای بیرونی ایده‌آل‌تر است. به دلیل شکل ظاهری که این نوع دوربین دارد، نام آن را به دوربین بولت یا گلوله ای اختصاص داده‌اند. از نقاط قوت این دوربین می‌توان به تحت پوشش قرار دادن مسافت طولانی اشاره نمود. در ادامه این مطلب با انواع این دوربین ، بهترین دوربین بولت، قیمت و کاربرد آن می‌پردازیم.

انواع دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت از نظر نوع تکنولوژی، نوع لنز و رزولوشن دوربین به دسته‌های مجزایی تقسیم می‌گردد. از نظر نوع تکنولوژی این دوربین به دو دسته دوربین بولت تحت شبکه و دوربین بولت HD تقسیم می‌گردد. همچنین از نظر نوع لنز دوربین بولت را به سه دسته زیر تقسیم می‌نماییم:

  • دوربین مداربسته بولت با لنز فیکس یا ثابت
  • دوربین مداربسته بولت با لنز وریفوکال
  • دوربین مداربسته بولت با لنز موتورایز

دوربین بولت را از نظر نوع رزولوشن می‌توان به انواع متفاوتی مانند 2 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و … تقسیم نمود. در صفحه انواع دوربین مداربسته مشخصات کامل انواع دوربین را به همراه نمونه تصویر هر کدام مشاهده نمایید.

دوربین مداربسته بولت فلزی

از نظر جنس بدنه نیز دوربین مداربسته بولت را به دو دسته فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌نمایند. دوربین مداربسته بولت فلزی مقاومت بیشتری را در برابر عوامل زیست محیطی دارد. قطعاتی که دوربین بازار در تولید محصولات خود استفاده می‌نماید، در برابر تمام عوامل زیست محیطی و هرگونه آتش‌سوزی مقاوم است.

دوربین مداربسته بولت پلاستیکی

نوع دیگری از دوربین بولت از نظر نوع جنس پلاستیکی است و برای آن دسته از دوستانی مناسب است که دوربین خود را در مجاورت آب و هوا و آلودگی نصب نمی‌کنند و از آنجایی که قیمت مناسبی دارد برای بسیاری از پروژه کاران مناسب است. البته شرکت دوربین بازار در تولید دوربین مداربسته بولت پلاستیکی از مرغوب ترین قطعات استفاده می کند تا درجه حفاظت دوربین را بالا ببرد.

قیمت دوربین بولت

بر اساس قابلیت‌ها و امکاناتی که یک دوربین دارد، قیمت آن نیز متفاوت است. برندهای متفاوت قیمت‌های متغیری را ارائه می‌دهند. آنچه که باید در انتخاب برند دوربین مداربسته خود به آن توجه نمایید، تولید داخل ایران بودن آن است. زیرا شرکت‌های وارداتی تحت تاثیر عوامل مختلفی قیمت‎‌های نسبتا گرانی را نسبت به شرکت‌های تولید ایران ارائه می‌دهند. دوربین بازار نیز یکی از شرکت‌هایی است که تمام محصولات خود را در خط تولید خود واقع در تویسرکان تولید می‌نماید و به همین دلیل قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد. برای دریافت لیست قیمت محصولات برایتون به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید. همچنین لازم به ذکر است نوع تکنولوژی، لنز و رزولوشن دوربین نیز در قیمت دوربین مداربسته بولت تاثیرگذار است.

کاربرد دوربین مداربسته بولت

بهترین کاربرد دوربین مداربسته بولت، استفاده از آن در محیط بیرونی است. زیرا اکثر آنها از درجه محافظت IP66 یا IP67 پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر قصد نصب دوربین مداربسته در محیط بیرونی را دارید، دوربین بولت بهترین گزینه است. نصب دوربین بولت به مراتب راحت‌تر از دوربین مداربسته دام است. دوربین بولت را می توان بر روی سقف و دیوار به راحتی نصب نمود در صورتی که دوربین مداربسته دام تنها بر روی سقف قابلیت نصب دارند.

مزایای دوربین مداربسته بولت

از آنجایی که در اصل برای ایجاد امنیت در فضای بیرونی تولید شده است، قدرت دید بالایی دارد و مسافت زیادی را تحت پوشش و کنترل خود قرار می‌دهد. از مزایای دیگر این نوع دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وضوح تصویر بالا و با کیفیت
  • قابلیت دید در شب یا IR
  • فراهم کردن حداکثر ایمن سازی برای محیط‌ها
  • تشخیص هوشمند
  • درجه محافظت بالا در برابر عوامل زیست محیطی

خرید دوربین مداربسته بولت

برای خرید دوربین مداربسته بولت می‌توانید از طریق سایت دوربین بازار اقدام نمایید. اگر قصد دریافت لیست قیمت محصولات دوربین بازار را دارید، می‌توانید به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید و درخواست لیست قیمت خود را ارسال نمایید. بعد از دریافت لیست قیمت می توانید با کارشناسان فروش دوربین بازار تماس بفرمایید و راهنمایی لازم را در خصوص انواع دوربین مداربسته دریافت نمایید.

برای دیدن دوربین های مداربسته بولت میتوانید اینجا کلیک کنید.

ramtin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *